torsdag 17 januari 2013

Dagens outfit

Dagens outfit

När jag bläddrar runt kring bloggar utkristalliserar sig en speciell slags typ. De som skrivs av unga tjejer, ja även äldre tjejer och kvinnor, innehåller ofta något som kallas "Dagens Outfit". Det innebär att man skall ta ett foto på sig själv och beskriva allt som man har på sig den dagen. Det är ett krav att man också nämner var man köpt kläderna/vilket märke det är på allt. Sedan skall alla kommentera och säga att det var "jätte snyggt" eller "skit snyggt". Ja jag använder särskrivning här, medvetet.

Man skall gärna ha några dyra/fina märken och för att visa att man går sin egen väg slänger man in något väldigt billigt eller enkelt. typ från H&M eller second hand.

Jag som är, för att använda ett understatement, måttligt road av mode är detta helt obegripligt. Varför i helvete skulle någon vara speciellt intresserad av vad andra har på sig?  Har vi blivit så förbaskat ytliga så det enda vi vill läsa eller för den delen skriva om är vad andra har på sig för kläder den dagen. Ja nu kanske mina egna blogginlägg inte varit grymt djupa utan lite allmänna och inte handlat om så mycket heller egentligen. MEN det kan det bli ändring på.

Nu är det morgon och frukosten står framför mig och väntar på att jag skall sluka den. Sedan blir det dusch, jobb, stall och något som jag är lite nervös inför, EN RIDLEKTION. Jag har inte ridit lektion på ganska många år och det här är en privatlektion. Det är alltså jag, Pontus och en ridlärare. Ingen annan häst eller ryttare=ingen att gömma sig bakom, eller vila lite bakom. När man är fler och rider så tittar ju inte ridläraren på mig hela tiden utan då kan man ju slappa lite när ridlärarens ögon faller på någon annan. Men inte nu.  Herregud vad har jag gett mig in på.

Imorgon kommer jag berätta om hur det gick, hur mycket träningsvärk jag har och hur dålig kondition jag har men det kommer inte bli någon "Dagens Outfit"

Eller det kanske det blir.

Åse





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar