onsdag 23 januari 2013

Is på huvudet

Is på huvudet

Nu sitter jag här igen och äter frukost. Jag tittar ut genom köksfönstret och ute är det kolsvart. Inte nog med att det är mörkt det är fruktansvärt kallt ute. Usch vad jag ogillar sådan här kyla. När människor runt omkring mig säger att det är bara att pälsa på sig och med käcka tillrop utbrister "Det finns inga dåliga väder......" då vill jag kräkas. JO det finns jäkligt dåliga väder.PUNKT

I köksfönstret står två halvvissna cyklamen och en ganska fin orkidé. Idag känner jag mig lite som mina cyklamen, bleka, vissna och torra. Det är nog dags att rensa bland alla trista julblommor och ta in lite nytt. Tänk om man kunde göra så med sig själv. " Nä nu är du för tjock, vissen, ful eller omodern. Nu slänger vi ut dig och köper något nytt va?"

Jag läser om kompisar på Facebook som yogar, går på shabang eller shaboom eller vad fasen det heter. En del spinnar eller står på cross trainern. Jag funderar på att göra likaledes men tänker att det kan jag nog göra imorgon istället medan jag häller upp ytterligare ett glas rödvin.  En dag skall jag bli sund, frisk, lycklig och smal.

Nu skall jag snart ge mig iväg till jobbet. Lasse har redan stuckit och är på väg till Stockholm för andra gången denna veckan. Igår körde han till Arvika tur och retur. Det är inte klokt vilket han jobb han har han måste flänga runt så. Jag måste tänka på att ge mig iväg i god tid eftersom rutorna skall skrapas innan man ger sig iväg. Det känns som man har is på huvudet när man går ut.

Gnälligt inlägg idag som ni kanske märker men det är nog för att det är så svart ute.

Åse


2 kommentarer:

  1. Man måste få gnälla lite emellanåt, om man inte har de dåliga dagarna kan man ju inte uppskatta de bra dagarna, eller hur Alfons farmor nu brukar säga.

    Önskar dig en bra dag i kylan och vintermörkret.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Tack kära Elisabeta
    Idag är det redan bättre.
    Planerar ni någon greklandsresa i år?

    Åse

    SvaraRadera