torsdag 24 januari 2013

solen är framme

Solen är framme

Så kom den då, solen. Jag har väntat och längtat. Tyvärr är det snorkallt ute men det är ändå lättare när ljuset kommer tillbaka. Allt känns lättare och roligare på något vis.

Jag måste ta mig i kragen och försöka börja med yoga igen eftersom jag har så svårt att komma ner i varv. Jag har så ont överallt i kroppen eftersom jag är så spänd. Ikväll skall jag göra ett försök med spikmatta och se om det hjälper något.

Igår kom Madeleine till jobbet för att åka med mig hem. Vi skulle åka till Pontus för hon ville se honom.  Vi borstade honom och gullade lite med honom och Madeleine tyckte att han var jättesnäll. Hon blev genast sugen på att börja rida och jag sa att vi kunde fråga om hon kunde få rida honom någon gång. Tänk om mor och dotter kan rida ut tillsammans någon dag. Det hade varit fantastiskt roligt.

Efter stallet var vi hungriga så vi åkte till Tulli`s Thai i Stenkullen. Ja jag vet apostrofgenitiv hmmm. Men den heter så. De har hur som helst väldigt god mat och det är ganska billigt. Det blev lite över så jag fick med mig lite gott i matlådan idag.

Jag tror det är dags att pröva matlådan lite för magen kurrar som besatt.

Imorgon blir det ett långt och djupt inlägg om fredagsmys så titta in igen då.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar