tisdag 29 januari 2013

Kissie och jag

Kissie och jag

Jag satt och pratade med yngste sonen och nämnde lite upphetsat att jag nu hade haft över 3000 läsare/besökare på min blogg sedan jag startade i november. Jag tyckte själv jag var duktig med min blogg och ville ha lite beundrande utrop i utbyte. Han log lite hånfullt, ja rent av lite nedlåtande mot mig och sa att 1000 besökare om dagen är bra, inte 30-40 som jag har. Nu är ju inte syftet med bloggen att jag skall ha så många besökare utan andra skäl som vi kan gå in på senare.

"Och by the way, Kissie har 20000 besökare per dag." slängde han ur sig lite nonchalant. "Vem f.n är Kissie?" sa jag lite sårat. (Nu vet jag vem Kissie är eftersom jag jobbar som högstadielärare, har tre egna barn samt tre bonusbarn MEN det blir roligare story såhär.)

Sagt och gjort, jag googlade upp henne och det visade sig vara en flicka/kvinna/tjej med blonderat hår, opererade bröst och plutmun. Jag vet inte men det känns på något sätt fel att jag skall behöva operera brösten för att få läsare till bloggen. Jag blev ändå intresserad av vad det var för intelligenta saker och djupa analyser av världsläget som denna plutvarelse hade hasplat ur sig så jag läste ett par inlägg. Det visade sig vara reklam!! Hon gjorde reklam för en locktång och ett schampo! Det är alltså det som var hemligheten. Nu fattar även en tjock 49-årig tant.

För er som är intresserade av lite plut och vänt.

http://www.kissies.se/


Åse over and out

2 kommentarer: