måndag 6 maj 2013

Minnesförlust

...tror jag att jag lider av. Inte att jag glömt av att blogga, även om man kan tro det, utan att jag helt enkelt inte kan komma ihåg något. Är det normalt?

Nu är det bortglömd fjärrkontroll till vänners garage som jag för mitt liv inte kan komma ihåg var den blev av. Det är väldigt pinsamt eftersom jag lånade deras bil och att de nu inte kan använda sin garageplats. Det skumma är att i stunden är allt glasklart men sedan puts väck. Jag glömmer som tur är inte mina hundar eller deras väl och ve men resten.

Ute skiner solen och igår blev det en tur på Pontus i det vackra vädret. Det är så underbart när man inte behöver palta på sig en massa kläder, mössor och vantar utan kan sticka ut utan jacka. Han uppför sig bättre och bättre tycker jag även om vi har lite kvar att jobba på.

Med vingården fortskrider det även om inget är köpt ännu. Vad vi förstår behöver vi en turistlicens. Därför har vi bett en advokat ta reda på vad som gäller, hur svårt det är att få en, hur lång tid tar det osv. Om vi inte får en dylik kan vi inte hyra ut. Om vi inte kan hyra ut kan vi inte köpa gården. Många saker att tänka på med andra ord.

I fredags fyllde min far 75 år. Det blev inget firande eftersom mamma och pappa flydde fältet och reste till Köpenhamn. Pappa ville för sitt liv inte bli uppvaktad så det blev han inte. Han väntar på operationstid och har väl inte så mycket lust att fira just nu kan jag tro.

I en bil från Malmö på väg hem i lördags kunde jag konstatera att det var många majbarn som fyllde jämnt på en lite sträcka. I Falkenberg fyllde min kompis Anna-Lenas dotter 30 år. En stund senare passerade vi min kompis Lotta som fyllde 50 år och ytterligare en lite stund senare pappa som fyllde 75 år. Fast nu är väl 75 egentligen inte jämnt eller?

Nu blir det middagslagning
Over and out

Åse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar