fredag 10 maj 2013

vingård on my mind



Mina tankar befinner sig just nu i Portugal, närmare bestämt på en gård i närheten av Caldas da Rainha på Silverkusten. Jag tänker på tystnaden och stillheten och den bedårande utsikten från gården. När tankarna är där är det svårt att tex. dammsuga eller rensa ogräs men jag gör det ändå.
Underbar patio i skugga

det som skall bli det goda vinet

underbar utsikt från gården

här kan man svalka sig varma dagar

grönsaksland baksidan


pation igen

Ni kanske förstår varför vi suktar. Det är ett stort projekt men ett vi tror på. Vad kan gå fel????? hahahahaha. (och går det fel är det ju bara att åka hem med svansen mellan benen eller) Flytten blir i vilket fall som helst inte i år, tveksamt nästa heller.

Idag skall Lasse och jag komponera ett svar till mäklaren med lite oklarheter och frågor vi har. Annars är vi nog strax överens. Tummar skall hållas så de krampar och det gäller er andra också.

Igår reds en lektion på hästen Pontus och det var både kvavt och varmt tyckte Pontus så efter halva lektionen ville han lägga av. Efter en lite pustning satte vi fart igen och uj vad svettig han var efter. Dock gör vi stora framsteg och igår kunde jag sitta upp utan bråk.

I morse körde jag två vänner till flyget och det varma Spanien. Om en vecka kommer en av dem hem med tre hundar och efter ytterligare en vecka kommer den siste av dem med tre hundar. Allt i Amigos Mios regi.
Lyckliga hundar som får åka från den spanska sommaren och komma till ett grönt och friskt(?) Sverige.

Kommande veckor blir det planering inför Adams student och egen 50-årsdag. Kanske firas den på egen vingård?

Åse

1 kommentar: