tisdag 28 maj 2013

IKEA och ogräs

Arbetet fortgår med att försöka snygga till lite Adams student. År av dräneringar, hundar som sliter sönder gräsmattan  i sina vilda lekar samt altanbygge har satt sina spår i vår "trädgård". Nu återstår mest klippa buskar, rensa ogräs och plantering. Det är rätt lättsam sysselsättning för man kan ta lite här och lite där när tid och lust finnes.

Denna vecka är ordförande Isabel på besök från hundhemmet i Spanien. Hon anlände i söndags och medförde tre hundar som fått nya hem i Sverige. Lyckliga hundar.

Imorgon skall jag och Isabel åka Paddan och har blivit bjudna på lunch hos en annan hunägare. Efter det blir det Liseberg. Jag skall agera guide och värd och får det stora nöjet att visa Isabel Göteborg när det är som vackrast.

När det gäller vingården har allt varit tyst. Vi har inte heller kontaktat mäklaren sedan i fredags. Då kändes relationerna lite frostiga minst sagt så vi avvaktar. Det är absolut inte så att vi givit upp våra planer att köpa vingårde, tvärtom. Men det kändes nästan som mäklaren försökte sig på en fuling och vi sa ifrån. Nu hoppas vi att arbetet med Engineer fortskrider så han snart kan lämna över alla papper till advokaten.

Igår hade jag det underbara nöjet att besöka IKEA tillsammans med min dotter. Jag var på jakt efter ett långt smalt bord till balkongen och hon skulle köpa parasoll till ett skolprojekt. Jag visste vad jag ville ha eftersom jag redan tittat på nätet men man vill ju se det på riktigt också innan man slår till. Bordet blir bra tror jag och till det köptes även 4 klappstolar med tillhörande dynor. Sedan skjutsade jag dottern till Varberg för hon kunde ju inte gärna åka tåg med parasollen och den tillhörande tunga parasollfoten

Det är så vackert ute nu så ögonen nästan tåras. Gå ut och passa på att njuta av den underbara försommaren.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar