torsdag 30 maj 2013

Paddan, Kometen och Liseberg

Isabel, ordföranden på hundhemmet i Spanien, är på besök i Sverige. Jag bestämde mig för att visa henne lite av vårt vackra Göteborg. Det blev först en tur med Paddan. Det var nog 25 år sedan (eller mer) som jag åkte Paddan. Men det var riktigt trevligt. Varför gör man inte sånt oftare? Att turista i sin egen stad är riktigt kul. Det är så många saker man tar för givet men när man är med någon som inte kommer härifrån ser man sin stad med nya ögon.
 

Efter Paddan var vi så hungriga så vi var tvungna att äta sen lunch. Isabel ville testa traditionell svensk mat så då blev det ett besök på Kometen. Jädrar så gott. Jag tog hemlagad blodpudding med knaperstekt fläsk och Isabel pannbiff med lök.

Mannerström var inte där men maten var goooood


Sedan blev det ett kort besök på Liseberg. Isabel ville gå in på Gasten. Jag var inte så pigg på det men fick "offra" mig. Hu vad jag tycker det är äckligt. Jag skrek så jag var hes efteråt. Den stackars tjejen som gick framför mig blev på skriken i örat och nypt.




Vi åkte Balder och det där hjulet. Efter det var vi så trötta att vi åkte hem. En rolig och givande dag blev det. Vi hade så trevligt, jag och Isabel.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar