tisdag 14 maj 2013

regn och frustration

Segt idag med regn ute och inget svar från advokaten. Sonen tömmer sitt rum på smutskläder vilket innebär en dag i tvättstugan.

Brev från barnmorskemottagningen i Lerum (nej jag är inte gravid hahahaha) om cellprovskontroll, vilket alltid är en hit.
Det finns inget bättre än att fläka upp sig i en gynstol och få den nedre delen petat på och i. Fast det är ju bra att det finns och genomförs. Så egentligen skall man vara tacksam.

Muntert idag som ni förstår

Jag har köpt hem en bok, Portugisiska för nybörjare, som jag försöker mig på att förstå. Till den kom också en cd med uttalsövningar och hörövningar. Inte helt lätt och min skolspanska räcker inte till här heller. Om vi bestämmer oss för vingårdsköpet så kommer vi ta intensivlektioner där nere. Annars är man ju helt rökt.Våra vänner i Tomar tragglar på med lektioner i portugisiska och de har meddelat att verben är skitsvåra. Jag tänkte om man lär sig något på egen hand hemma innan så underlättar det lite. Men det kanske är en utopi.

Jag hittade två gamla trissar med vinster på. Det var inte mycket, 2x60:-  men tänkte att det var lika bra att lösa in dem innan tiden gick ut. Det har hänt förr kan jag säga. Väl i affären tog jag tre nya rosa glittriga trissar för samma pengar och gick hem och drömde om miljoner. När jag väl börjat skrapa märkte jag snabbt att guldet blev till sand, eller rättare sagt sådant där fras som blir när man skrapar lotter. Så man kan säga att det hade varit bättre att jag hade köpt en god flaska rött istället. Då hade jag iaf blivit glad.

Nu till tvättstugan

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar