måndag 20 maj 2013

mode+VM-final i hockey

Veckans outfit är inte nedanstående dvs. motocykelstövlar och minimala sorts. Jag vet inte om det är mig det är fel på men det råder ett slags mode som jag inte riktigt fattar. Fast det är väl inte årets mode utan det är väl mer efterföljarna man ser i denna utstyrsel. Det dök väl upp för 2 år sedan och hade väl sin peak förra året. Ja snyggt är det inte iaf.


Jag pratade med Telia angående vår minst sagt svajiga internetuppkoppling de senaste veckorna. Enligt Telia är det inte trafikstörningar utan störningar på vår utrustning. Kan den vara gammal? frågade den rara kvinnan. Gammal som gatan, svarade jag. Nu blir det att köpa nytt modem.

I går såg jag VM-final i ishockey och det var jättespännade. Men jag måste ändå säga att jag tycker hockey i maj är fel. Det är och förblir en vintersport. När det är vår/sommar ute skall man inte kolla hockey. Tyvärr!

Mäklaren är informerad att vi byter advokat. Vi skall använda oss av den advokaten som våra vänner i Tomar använde när de köpte sitt hus. Vi har inte fått någon respons på detta då vi skickade det igår. Nu hoppas vi att vi kan göra klart husköpet snarast.


Åse

2 kommentarer:

  1. Hej Åse och Lasse, jag såg att ni hade talat med Luis advokaten och att det värkar kunna lösa sig med honom,
    på humor talade jag med ett annat par som också har anlitat Luis och det är tydligen hans fasta pris och givetvis vet han vad det kostar honom att ordna med en sån där sak.
    Han är fördetmesta ensam här i Tomar men dom har ett stort kontor i Lissabon med 4 advokater, och dom jobbar mest med idrottsklubbar i Brasilien som vill idrotta-spela i Europa.
    Är det så att mäklaren konstrar, vilket kanske inte är så konstigt föreslår jag att ni skriver-ringer till Claudia på Chavetejo eller om ni vill kan vi gå ner och prata med henne så ordnar hon med köpet åt er.
    http://www.chavetejo.com/ 00 351 249 32 77 00
    Hälsningar Hasse och Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej Hasse
    Nej de konstrar inte men var väl kanske lite sura. hahahahaha.

    Jag tror nog att säljaren vill använda sig av den mäklaren då de båda är holländare.

    Om de konstrar ringer jag Chavetejo

    Åse

    SvaraRadera