torsdag 23 maj 2013

English wedding cakes

Sitter och slötittar på hela England bakar och idag handlar det om bröllopstårtor. Deras bröllopstårtor är definitivt inte som svenska tårtor. Dessa ser mer ut som plum puddings (som jag personligen tycker är rätt äckliga) Nej inget för mig.

Ikväll har jag varit i stallet men red inte ty det är jag alltför förkyld. Däremot myste vi lite, jag och Pontus. Jag ryktade honom och sedan fick han gå ut och beta i grimma. De är effektiva di där, hästera. Han gick fram bättre än värsta robotgräsklipparen. T.o.m kirskålen rykte. Tror ni man kan låna hem honom en helg?

15/6 skall han ut i sommarhagarna och då har fått berättas för mig att han är omöjlig att få in när man skall rida. Det blir att vara utrustad med något extra gott för att lyckas få in honom annars blir det ingen ridning i sommar.

Nu hålls det på från advokathåll och mäklarhåll för fullt för att lura av oss våra pengar hahahahaha. De håller på att göra första utkastet till kontrakt så nu verkar det röra på sig. Jaaaaaaaaa! Våra vänner i Tomar säger att det tog 5 månader för dem att slutföra sitt köp så vi måste tydligen uppbringa lite tålamod.

Nu har jag hittat mobilladdaren men inte kameraladdaren tillika överföringssladden så det blir inga foton från sonens baltillställning än. Kanske har jag bättre tur imorgon med sladdarna.

Nu längtar jag till mina goa elever och hoppas de får en go sommar för det unnar jag dem allihop.

Kramar

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar