torsdag 30 maj 2013

tonårsrevolt

Herregud vad jag känner mig tonårsrevoltig idag. Kan det bero på att jag druckit två glas rödvin eller är jag alltid så här? Jag vet inte men nu skall jag snart fylla 50 år och vissa dagar, som idag, känner jag mig som om jag vill göra lite revolt.

Varför går jag igång på att säga att jag skiter i gardiner? Eller att jag kan säga att jag inte alltid rakar benen? för att det är lite lagom kittlande förbjudet. Utan att liksom be out there.

NEJ MEN jag rakar ju alltid benen på sommaren. Då man kan se. Andra kan se. OCH? Jo men de kan ju tro att man är konstig. Ja men du är ju lite konstig. Jo men man vill ju inte vara konstigt konstig. Och? Du är ju lite konstigt konstig. Nej det vill man ju inte vara.

Man vill ju bara vara lite lagom konstig, rebellisk och feministisk. Inte så det blir konstigt, för jobbigt eller lebbigt (ja lebbigt som lesbiskt).

Egentligen är ju ju ganska vanlig och tråkig. En liten tant (ja eller ganska stor om man väger mig eller mäter mig). Jag bryr mig för tok för mycket om vad andra tycker och tänker, för att inte nämna vad de säger. om mig.

Nu skall iaf tanten/fjortisen gå och lägga sig för klockan är över tolv.

Over an out

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar