söndag 26 maj 2013

luktärter och stalltjänst

Nu är ju Lasses altankonstruktion helt klar så nu kommer det roliga, pyntet. Nu skall det planteras i krukor och placeras ut så det blir grönt, blommigt och lummigt. Lasse har byggt en spaljé där det skall planteras luktärter utefter.Det är en blomma som jag älskar så jag köpte tre olika färger och det kan nog bli fint.

Mina pumpaplantor tar sig fint och kan nog planteras ut i komposten snart. Det skall bli spännande och se om det blir några pumpor i höst. Jag hoppas det för då skall jag göra den goda pumpa-valnötsmarmeladen som jag fick recept på efter att smakat på den på en restaurant i Obidos. Puh lång lite konstig mening där.

Nu skall jag rusa iväg till stallet. Pontus, den sure, har inte fått gå ut nu på morgonen (så han är väl ännu surare nu) så jag skall ta honom direkt och rida. Efter det får han gå ut i hagen och jag har stalltjänst. Det hela tar runt 4 timmar, in alles.

Frukosten uppäten, kaffet urdrucket så nu är det bara att sticka.

Tholahopp

Åse

Ps. I eftermiddag blir det vingårdsnytt. D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar