tisdag 21 maj 2013

Nu blir det väl ändå åka av

Nu skall väl det ändå hända något!

Igår skickade vi våra överenskommelser mellan oss och säljaren till vår nya advokat samt skickade kopior till mäklaren. Samt att vi skickade olika förfrågningar till både advokat och säljare. Nu skall vi väl ändå få till stånd att lägga n handpenning på "vår" vingård. Det är ju segt som attan. Jag trodde väl i min enfald att det skulle vara klart vid det här laget men icke.

Det blir nog en tur till Portugal vad det lider för att signa papper och besöka vingården igen. Kanske skippar vi resan till Singapore/Malaysia. Vi känner att vi vaken hr tid eller råd med det nu. Det kom ju lite hastigt med den här vingården. Men vad skall man göra när man blir kär?

Ikväll skall mitt minsta lilla barn på studentbal. Kostym har införskaffats. Skjorta, fluga och bälte också. Barnet ser vuxet och stiligt ut. Mamma och styvpappan får bege sig till Valand ikväll för att beskåda de vackra barnen samt ta lite foton.Nu får vi hoppas att vädergudarna är på deras, och vår, sida ikväll så att inte alla vackra frisyrer och käder blir förstörda.

I natt drömde jag att jag missade barnets studentutsläpp. jag satt här med gästerna i godan ro och åt tårta. Då och då sneglde jag på klockan för att inte missa tiden. efter ett tag tyckte jag att klockan rört sig väl långsamt. Jag frågade då någon som sa att klockan var 14.45. utsläåået skulle ske 15.00. det fanns alltså ingen chans att hinna ta sig från Lerum till stan, hitta parkering osv. Jag grät sakta och vaknade. Huuu

Jag funderar på Öppet hus i samband,, tja eller efter, min 50-årsdag. Själva den stora dagen hoppas jag att tillbringa i Lissabon, kanske på en vinbar i Bairro Alto. Info kommer senare mina vänner.

Nej nu måste jag göra lite nytta och inte bara sitta här och ha det trevligt.

Åse





2 kommentarer:

  1. Tålamod kära vänner. För oss tog hela köpet flera, 5 tror jag att det var, månader. Först skulle det vara en slags betänketid på 3 månader för båda parters skull sen tillkommer allt annat med registreringar och jox.
    Detta är ett mañana-land. Men bara handpenningen är lagd kan man känna sig lugnare.
    Håller tummarna att allt flyter.
    Kram på er
    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej godingar
    Ja nu har det gått 9 dagar sedan ni kommenterade och inget nytt har hänt. Det är seeeeegt.

    Kram

    SvaraRadera