måndag 27 maj 2013

Glömd Mors Dag och IKEA

Igår var det Mors Dag. Tyvärr får jag väl säga att jag glömde den. Ja glömde och glömde gjorde jag völ egentligen inte för jag blev påmind om den på Facebook och lite andra ställen. Jag kom ihåg den och tänkte jag skulle ringa mamma men tyckte det var för tidigt. Åkte till stallet och kom ihåg den men hade glömt telefonen. Kom ihåg den men gjorde något annat och glömde av den. Så höll det på hela dagen. Dålig dotter är jag. Jag får ringa mamma idag och be om ursäkt.

Idag blir det en tur till det stora möbelvaruhuset med de platta paketen. Vi har varit på jakt efter ett lång men smalt bord till vår balkong som är just lång och smal. På nämnda möbelvaruhus har vi hittat ett smalt klaffbord som nog skulle kunna funka. Därav turen dit idag.

Lasse målade klart balkonggolvet igår och det blev rätt hyfsat. Med tanke på alla olika lager färg som hade flagat lite olika mycket blev resultatet ändå acceptabelt. Nu hoppas vi på ett bord och några klappstolar så ser det nog bra ut inför kommande student.

Igår i mitt morgoninlägg hade jag utlovat lite vingårdsnytt. Ja det har ju inte hänt så mycket så det finns inte så mycket nytt att berätta. Ingeneer håller på med alla papper och tillstånd på gas, el, vatten, avlopp och planritningar inför ansökningen om turistlicens. När han är klar med dessa skickas de till vår advokat som sedan börjar snickra på ett promissory contract där också handpenning 15 % erläggs. Vi hoppas på att det kan bli klart om kanske två veckor. Då får vi ta en tur till Portugal för att skriva under papper. Så efter midsommar någonting kan vi ha lagt handpenning. Men det kanske är att vara optimist.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar