onsdag 8 maj 2013

ta tag i saker

är bra att göra. Tex. det här med att ringa tandläkaren. Jag har fått många bra tips på tandläkare och kommer antagligen ringa någon. Vem vet jag inte ännu. Just nu sitter jag och samlar mod. Jag har inte fått ihop så mycket ännu men jag jobbat på det.

Idag skall jag försöka få tag på två nya utelampor till balkongen. De vi har har gått sönder och ser för jäkliga ut. Passet går snart ut så det står också på "att göra-listan". Att skaffa pass väntar man alltid till sista minuten med att skaffa. Varför är det så? Varför tar man inte tag i saker direkt?

Ta det här med att besiktiga bilen. Tar man tiden man får utskickad till sig? Nej oftast inte utan man väntar tills det är direkt panik. Då ringer man runt som en galning för att försöka få tag på en tid. DUMT är det sa Bill.

Hästen Pontus skall få sig en visit idag också. Det blir nog lite ridning i ridhuset idag och sedan en sväng ut, om det inte öser ner vill säga. Di har ju lövet regn minsann.

För övrigt fortsätter jag med borttagandet av diverse döda kvistar och löv samt ogräsrensning. Väldigt upphetsande må jag säga. Finns det överhuvudtaget något tråkigare. Men det måste göras.

Allmänt tråkigt blogginlägg

Åse

Ingen vingård köpt ännu btw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar