söndag 12 maj 2013

det går framåt

med både projekt hemma och med vingårdsköp. Lasse håller på att avsluta det stora altanprojektet samtidigt som balkongen börjar bli redo att målas.
snickarlasse bygger trappor

liten "svävande" spång bort till biblioteksaltanen

trappan går ner från balkongen till altandäcket nere

rejäl konstruktion

från balkongen och ner

Jag har varit och ridit och skött Pontus idag,. Vi red ut och en liten familj tyckte Pontus var jättefin så vi stannade och de fick klappa honom. Han visade sig från sin bästa sida och kråmade sig lite.

Igår var sonen och jag iväg och köpte studentkostym. En kostym, bälte, fluga och två skjortor inhandlades. Allt som allt blev det inte så dyrt som befarat. Fast det är ändå fasligt mycket pengar som skall ut.

Jag vet inte vems idé det var att köpa tre hundar för de hårar något förfärligt och dammsugaren kloggar igen fullkomligt. De drar in mossa, gräs, kvistar och en massa grus. Jag såg en robotdammsugare och när jag tänkte hur den skulle klara sig i vårt hem började jag nästan gapskratta. Den hade tagit några varv här inne, hostat till och lagt sig på rygg med benen i vädret, helt klart.

Om vi nu inte åker till Singapore/Malaysia på min födelsedag så vill jag fira den i Lissabon, gärna i samband med ett litet vingårdsköp. Jag sa till Lasse att det var det enda jag önskade mig, en liten vingård. (jag kanske får en)

Nu blir det tillagning av laxpaj

Gos gos
Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar