onsdag 25 december 2013

Hej
Nu är julen över för denna gång. Kanske är det den sista julen på länge som som vi spenderar i Sverige. All mat och allt överflöd är lite för mycket. Det känns lite som om alla skall ta igen alla dåliga samveten över natten. Kommersen andas snabba cash, eller som en sann filosof säger, jag citerar " kunder och shopping i en skön symbios"

Jag vill med detta inlägg bara ge alla som läser detta en påminnelse att alltid vara sann med sig själv och sina medmänniskor, se alltid till att göra "gott" Kan  du hjälpa en medmänniska till ett bättre liv skall du göra detta, det är enkelt att göra människor glada utan att det kostar dig något, du kommer att få väldigt mycket i gengäld.

Vill att ni alla skall vara öppna och ge mer av er själva, våga GE mer av er själva.

Vet att jag är en sentimental gubbe men kan någon av er som läser detta tänka till och ge är jag glad

När det gäller nyår som snart kommer skulle jag vilja be er alla som kommer att köpa fyrverkerier att inte göra detta utan i ställer skänka pengarna till hemlösa eller andra saker som ligger er nära om hjärtat. Ni gör förutom perosner glada även sen stor insats för alla djur som är livrädda för smällare.

För alla som följer mitt råd vill jag skänka ett stort tack

Stor kram från den gamle
///Lasse



1 kommentar:

  1. Lasse är det inte snart dags att byta ut ditt nick i från den gamle, till den på nyttfödde, att ta det steget som din fru och du gör, låter ju, ( hej vi vill prova på något nytt) men det är fler som skulle ta schansen redan innan dom är 65.
    Där är ni modiga, och efter 65 är det inta alla som orkar ta tag i sina drömmar, en del har aldrig haft några, och en del låter bara livet glida bort.
    Vi har här i Portugal många roliga par som sökt glädje i livet, och faktiskt även ganska unga par, allt är givetvis en ekonomisk fråga, men kan man,, mitt råd är ta chansen,, nu talade jag givetvis inte till Lasse och Åse för dom har ju haft modet, utan jag talar ju till er andra som fortfarande åker på ett par veckor med charter.
    Med Vänliga Nyårhälsningar.
    Hasse

    SvaraRadera