tisdag 4 juni 2013

Portugal update eller vingårdsnytt

Hej igen, det är den gamle som skriver igen, dvs Lasse.

Idag fick vi en update från mäklaren angående vngården, arbetet fortskrider och det hela rullar på enigt plan. Ju närmare vi kommer dessto mer verkligt blir det hela. Har funderat en hel del den senaste tiden som ni säkert förstår men med bilderna som vi fick idag är längtan till gården och Portugal fantastiskt stor. Vi kommer att åka ner i slutet av juni för att förhoppningsvis ta affären till nästa steg, dvs signa om möjligt. Passar även på att firar Åse:s 50-års dag.

Känslan som jag har just nu är lite som när man var liten och sommarlovet började, man var förväntansfull och såg att man hade en eveighet av tid på sig att göra allt som man ville. Skillnaden idag är att jag är medveten om att detta inte är ett sommarlov och att det kommer att bli riktigt tufft både med språk, kultur och nya arbetsuppgifter. Den stora skillnaden är att jag verkligen kommer att få äga min tid, dvs bli ägare av min agenda. Hasse i Tomar och jag har pratat om detta och vi har samma syn på det hela, tiden är det dyrbaraste vi har. Allt annat kan ersättas men tiden går och det gäller att ta alla möjligheter att styra över sin egen tid. Många av mina vänner säger att man skall göra saker sen. Sen när är detta? är det imorgon eller nästa år eller aldrig?

Flyr vi eller söker vi oss ett nytt liv i Portugal? En regel är att aldrig fly utan att verkligen söka sig till nya utmaningar. Sanningen för mig är säkert en kombination där jag söker mig till något nytt till 90% men att jag till 10% flyr från ett liv där jag känner att jag är styrd av andra än mig själv, detta är något som jag har kännt mer och mer för varje år som jag levt och tycker allt mindre om.

Därför är det bara gasen i botten som gäller, NU KÖR VI ALL IN

/Lasse

Vino anno 2013

Vitt eller rött?

Kan se mig själv i en solstol

Börjar se bra ut!

ser varmt ut

work in progress

1 kommentar:

  1. Hej på er och Gratulerar, jag hoppas att det är många som läser det du har skrivit Lasse, jag tror att det är många som säger att det och det ska dom göra när dom blir pensionärer,,och under tiden jobbar dom väldigt mycket för att kunna köpa en ny bil och för att ha råd med två charter resor om året.
    Men Vi Lasse säger Nej :-) Vår tid är nu. Hälsningar Från Hasse .


    SvaraRadera