söndag 2 juni 2013

Carpe Diem

Nu är det dax igen för maken, dvs Lasse att dra sitt strå till stacken när det gäller bloggen.

Som ni har förstått är det nära med farmen. Vi kommer att åka ner i slutet av juni för att förhoppningsvis signa avtalet under förutsättning att allt pappersarbete är på plats. Tanken är att vi tar över efter årets säsong. Övertagandet kommer att ske i samband med årets vinskörd där jag kommer att medverka, första steget att bli vinbonde är taget.

Idag var jag på fotboll, Kongahälla - Kortedala 1-1, Sonen Daniel skötte sig bra, men vad som var riktigt kul var att jag träffade en gammal klasskamrat från 9:an, vi hade inte setts på ca 30 år och det var riktigt roligt att pratas vid, efter det att vi stämt av livet kom vi in och pratade om att vi kanske har 20 år kvar innan det blir svart i rutan. Bengt som man klass kompis heter hade precis skilt sig och tagit upp golf igen, han var tidigare elitspelare. Ni planerade han att börja arbeta 4 dagar i veckan för att hinna med att träna golf igen samt få mer tid över till sig och sin hund. Jag berättade om farmen och han blev helt tyst, vet ni vad han sa "Fy Fan vad häftigt" slå till flytta direkt var hans uppmaning. Självklart är det ett stort steg att flytta, men ju mer jag tänker på det desto mer säker blir jag att det är helt rätt.

Efter matchen körde jag hem sonen som skulle arbete, han berättade att ha eller en kollega kommer att få åka till Brasilien, Hemmakväll där han arbetar hade vunnit ett pris från Svenska Spel för att de hade sålt tredjen bäst Sverige lotter, priset var en resa till Brasilien, Danne eller hans kollega Jessica har sålt bäst, troligen kommer lottning att ske vem som får åka. Varför nämnder jag detta? Jo, många säger hur kan du lämna landet när du har barn och kanske snart barnbarn, det är klart att det kan vara stunder då man känner så men det gäller att se att barnen är stora och har sitt eget liv och jag kan inte och vill inte styra deras liv. Tror även att Danne tycker att det kan bli kul att åka ner till "gubben på vingården" ev åker han med ner i höst.

Så jag vill med detta inlägg säga våga leva din dröm innan det är försent.

Lycka till med era val, mitt val är att leva med min käresta i ett soligt och varmt klimat, fick jag välja precis vad som helst är detta det val jag skulle göra 7 dagar i veckan

Tack för denna gång och på återhörande
/Lasse

3 kommentarer:

  1. Sant, kör hårt!
    Som jag brukar säga; Det kan inte mer än gå åt h-e, men då har man ju ialla fall försökt och slipper säga; Varför gjorde jag inte det, på ålderns höst.
    Ser fram emot att få er till "grannar"
    Kram
    /Annelie

    SvaraRadera
  2. Att våga är att mista marken för en stund , att inte våga fast man vill är att mista sig själv och lite mer därtill ( Adolfsson o Falk ) . Håller med Annelie här ovan ...trevligt att få nya grannar :)

    SvaraRadera