måndag 17 juni 2013

botaniska trädgårn och jobb

Igår bestämde Lasse och jag att vi skulle ta en dag på stan. Vädret var inte kanon men en rundvandring i Botaniska i Göteborg skulle nog funka. Vi var rätt hungriga när vi kom dit så vi började med fika. Men innan vi kom till restaurangen så hann jag ta några foton.
Den här fantastiska mötte oss vid entrén

Vilka färger
Hjälp jag är en fisk
Sådana här vill jag ha hemma
Lasse ville att jag skulle fota den här för han ville bygga en sådan.

Snart i var mans hem (tja eller vårt)


Det var tur att jag tagit lite foton innan för när vi fikade öppnade sig himlen. Ja gud vad det regnade.

Vi fick sitta där en stund tils det lugnat ner sig lite. Vi tog bara kaffe och morotskaka så vi var fortfarande rätt hungriga så vi beslöt oss för att äta middag.

Vi dividerade lite vart vi skulle åka och beslöt oss för Ottomania. Lasse hade aldrig varit där men jag hade varit där med jobbet en gång och tyckte det var jättebra då. Denna gång var det kanske inte så bra då min medium oxfilé kom in välstekt första gången och rå andra. Till slut kom den in perfekt och smaken var det absolut inget fel på. Ägaren/managern kom in och sa att de inte skulle ta betalt för min mat och det var ju rätt tjusigt ändå. Mätta och belåtna åkte vi hem.

Idag har jag jobbat och det var väl ingen hit precis.

Åse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar