tisdag 11 juni 2013

bättre idag

Idag mår jag lite bättre vilket är jätteskönt. Dock får jag äta Ipren fortfarande mot febern för att kunna gå ut med hundarna. Huvudet slår inte lika mycket så det känns också som om jag är på bättringsvägen. Skönt.

Nu börjar vi närma oss vår tedje resa till Portugal. Det skall bli så spännande och kul. Dessutom skall vi se lite nya platser och få upptäcka mer saker i detta underbart vackra land. Avslutningen av resan sker i Lissabon. En stad som jag föll för direkt. Den hade en underbar vibe och var så vacker.

Ute är det underbart även om det är molnigt. Det är varmt och fåglarna kvittrar. Jag vill så gärna gå en långpromenad men tror inte det är så klokt om jag skall bli frisk snabbt. Istället går jag och småpillar lite inne och ute men sitter mest på arslet.

Hur blir det att fylla 50 år? Då är man väl vuxen eller? Fast jag känner mig inte så vuxen eller klok. Ibland känner jag mig som 14. Är det så för alla tro? Blir man aldrig riktigt vuxen?

Jag är ju i Lissabon på själva födelsedagen men väl hemma igen skall jag fira med Öppet Hus hemma i trädgården. Jag hoppas många kan komma och att det blir en trevlig fest. Tyvärr är det mitt i semestertider och jag vet att många av mina vänner är bortresta men vad skall man göra när man fyller år mitt i sommaren.

Åse


1 kommentar:

  1. Pröva en nejlikewhiskey mot förkylningen. Det funkar på mig. Gör ett nejlikeavkok, blanda 50/50 med whiskey och ha i råsocker. Ta den innan du går och lägger dig, man blir lätt vindtyrig av den.

    Du är inte ensam om att känna dig som 14, det gör jag med jämna mellanrum - ända tills jag träffar 14-åringar då blir man plötsligt lstgammal:-)

    Krya på dig nu
    /Annelie

    SvaraRadera