måndag 10 juni 2013

fortfarande sjuk och är uttråkad

Ja då blir det ett gnällinlägg igen. Jag är alltså fortfarande sjuk, inte svårt och allvarligt, utan bara förkyld. Tja faktiskt inte ens peciellt mycket förkyld utan fruktansvärt ont i huvudetförkyld. Huvudet liksom dångar vid varje steg jag tar. Ipren hjälper hyfsat om jag inte går omkring för mycket. Men det är inget kul att sitta still eller ligga hela tiden.

Ikväll är min man borta och skall så förbli fram till torsdag. Det ställer till det ytterligare eftersom jag måste ut med hundarna på promenad. Det blir till att bomba sig med Ipren innan. Det är naturligtvis tråkigt att Lasse ä borta och inte bara för att han skall gå ut med hundarna utan för jag saknar honom så mycket när han är borta. Jag är ju inte mörkrädd (vem kan vara det på sommaren när det är ljust dygnet runt?). Fast jag är ju aldrig mörkrädd. Sedan bor det ju förutom sonen, tre stora, lurviga och farliga hundar här. Tyvärr skall Adam jobba ikväll så det blir att mysa i soffan med de tre lurviga.

Jag har mailat både till advokat och mäklare om att vi är på väg ner till Portugal men inte fått bågot svar från någon av dem. Iofs var det ju igår som jag mailade så jag får kanske ha lite mer tålamod.

Ikväll hade jag planer på en liten ridtur på Pontus men jag får se om jag mår bättre och rida imorgon istället.

Dottern och jag hade planer på att gå till Skönhetsfabriken imorgon. Vi hade hittat en tid men inte bokat. Det var presentkort som vi fått i julklapp av mamma/mormor som skulle nyttjas och vi hade bestämt oss för ansiktsbehandling. lyx, lyx. Men skall jag må som jag gör får vi skjuta på det också bläääääää.

Jag avslutar med lite positivt. Min underbara man kom hem med bakelser igår kväll. Vi hade ju båda glömt av vår bröllopsdag men han gick åtminstone och försökte reparera skadan. Vad gjorde jag? satt och surade och nös.

P & K


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar