måndag 1 april 2013

blottad i portugal

Portugal idag

Nu är det den gamle dyslektiske vilsne mannen som skriver.

När jag växte upp hade min skrivbok bara röda markeringar, tror att jag som rekord hade ca 5 felstavningar på en mening, men jag gör ett försök att skriva ett inlägg trotts att detta är svårt för mig.

Nu är det snart kväll igen, vi har haft en helt underbar dag, jag har klippt mig(en vana som jag har är att alltid klippa mig när jag är utomlands) Idag gick vi hemifrån och gick, har ingen aning om vart vi gick men det tog ca 15 min,hittade en gammal damfriser salong, där fick jag en bra klippning inkl friserade ögonbryn, klippt näs och öronhår för 16 euro. Efter detta äventyr tog vi metro 4 hållplatser, tror att det hette något i stil med Esperanto, där köpte vi korv sedan skulle vi ta bussen men vi hittade inte riktigt så det hela slutade med att vi tog en taxi, riktigt billigt 6 euro. Väl tillbaka där vi bor i Chiado, jag kom ihåg namnet!!! hittade vi ett riktigt trevligt ställe och åt en kanon lunch vid 2-tiden.

Efter denna lunch sov vi middag, och tog sats för nya äventyr ikväll, skulle tro att det blir lite musik och kanske ett eller annat glas vin. Under denna siesta kom städerskan och jag fick öppna dörren, Åse sov och jag hade endast en handduk som skylde min trötta lekamen, jag har aldrig sett en mer generad städerskan hon slängde handdukar och toapapper till mig, tror ni att jag kunde fånga dessa utan att släppa greppet om min handduk.......

Sköna hälsningar från den gamle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar