måndag 8 april 2013

svullen

Hå hå ja ja
Hur skulle nu facit bli efter en veckas frossande i Portugal. Jag hade gett mig själv "tillstånd" att få unna mig livets goda på semestern men skulle jag gå upp allt det som jag jobbat så hårt för i fyra veckor och slänga iväg resultatet som en urdrucken vinflaska.

Jo en sak skall jag säga först. Hur lätt är det att befinna sig på resande fot, byta plan i Paris med två timmars väntan och undvika mackor, skräpmat, äckliga små kakor på flyget? Det är svårt. Men vi grundade med redig lunch innan avfärd hemifrån och just då i det ögonblicket försvann alla goda föresatser ut genom fönstret.

Kaka på flyget till Paris, No thank you. I Paris skulle vi äta middag i någon form. Det var svårt att hitta något som inte inbegrep någon form av bröd, pasta eller ris. Det blev en macka till slut då blodsockret var som lägst och magen kurrade. Inte bra.

På planet till Lissabon serverades......en macka. Avstod från den.

Sedan gick det mesta överstyr. Vilket rödvin de har, de där portugiserna. Uj uj uj. Mojito hela natten på en bar, jo ja tackar. Gott kaffe och en hel del goda bakverk. Vad skall man göra? Det går ju inte.

Tja facit blev inte så farligt som jag befarat.+1kg.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar