lördag 13 april 2013

vingård, tippen och stallet

Lördag idag och jag har varit dålig på att skriva inlägg här på bloggen. Allt är vingårdens fel. Det enda vi går och tänker på är "vår" vingård i Portugal. Lasse har fått förnyad energi och kommer försöka göra klart bastun nu i eftermiddag. Förmiddagen gick åt till att köra skräp och trädgårdsavfall till tippen. Det var en del skräp kan jag lova. Nu kan man köra in 2 bilar i car porten.

Jag bar och lastade, krattade och sopade. De tunga sopsäckarna med löv från i höstas var vattentyngda eller lite halvfrusna. En del av dem var riktigt tunga så jag orkade inte lyfta dem utan släpade dem över gräsmattan. Mycket bra motion vill jag lova.

Nu väntar Pontus på mig och på en liten ridtur. Det blir eftermiddagens arbete. Det tar 3-4 timmar att borsta, rida, mocka och göra ordning mat och vatten.

Igår träffade jag några av mina arbetskamrater på restaurang Stearin i Göteborg. Det var trevligt även om jag kände mig väldigt trött efteråt. Många jobbiga tankar kommer tyvärr när jag tänker på skolan och eventuell återgång. Men det blir väl bättre :-)

vill ha
I morgon skall det bli varmt och soligt väder så då planerar vi in en riktigt lång härlig tur med hundarna. Sedan väntar mer arbete med hus och trädgård. Allt för att färdigställa och göra fint inför en eventuell försäljning så vi kan köpa vår vingård hahahahahaha.





Återkommer snart med utveckling på fastighetssidan.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar