onsdag 17 april 2013

Röhsska muséet och Alicante

Idag är det en spännande dag eftersom jag skall flyga till Spanien och besöka hundhemmet. Vi har fått låna lägenhet i Elche av goda vänner och flyger med Ryanair så det blir en hyfsat billig resa. Det är ju bra då vi behöver spara lite nu om vi tänker gå vidare med köpet av vingården.

Planerna på det fortskrider som på räls. igår skickade mäklaren ett provisoriskt kontrakt som skall gälla så länge. Vi hade som vanligt en del synpunkter som jag skall maila över idag.Problemet, som vi ser det, är att säljaren vill bli av med objektet så snart som möjligt och vi vill köpa så sent som möjligt. Vi har ju inte möjlighet att ta över inför kommande säsong då han har inbokade gäster som kommer ner och hyr stugorna. Det är så spännande detta.

Igår var jag inne i Göteborg och träffade Anna-Lena. Vi fikade först och sedan var vi på en häftig och tankeväckande utställning på Röhsska. Ond design. Den var spännande och väckte många diskussioner. Den skulle varit bra att gå med elever på.

Efter det var vi hungriga och hamnade på Moon och vräkte i oss godsaker. Efteråt var jag så mätt så jag knappt kunde andas. Överlag var det en kanondag tillsammans med Anna-Lena.



På kvällen åkte jag till stallet för att ta en tur på Pontus. Jag kommer ju inte rida på en vecka och vet inte om någon annan gör det. När jag kom dit verkade han lite grinig och hängig. Hans ögon rann och han nös hela tiden. Snuvan droppade från näsborrarna. Det blev alltså ingen ridtur men däremot lite borstning och mys.

Nu skall jag börja packa men hoppas kunna återvända snart för att uppdatera er om vad som händer på vår resa till Spanien.

Åse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar