onsdag 24 april 2013

10 000 besökare och hemma igen

Ja då var man hemma igen och kan börja blogga ordentligt igen. Det blev ju lite si och så med det i Spanien. Jag tänker försöka sammanfatta de sista dagarna lite annars kommer jag aldrig i kapp.

På lördagen var vi i Santa Pola, en fruktansvärt ful och tråkig semesterort vid havet mellan Alicante och Torrevieja. Där skulle några från hundhemmet stå på någon marknad och sälja saker för att samla in pengar till hundarna. Ja man får ju beundra dessa eldsjälar som jobbar så hårt för alla fyrfotingar. Innan marknaden gick vi omkring i Santa Pola, käkade god lunch och njöt i solen.

På söndagen lånade vi våra vänners lilla spanska skåpbil och åkte upp till Guadalest i bergen.

Bilen krånglade på vägen dit men fram kom vi och möttes av denna fantastiska utsikt.

Jag körde spansk skåpbil i hårnålskurvorna i bergen och KÖRDE FRÅN SPANJORERNA. "Jag är imponerad av dig mamma" sa Madeleine. "Jag är imponerad själv" sa jag. Vi hade en mysig dag där och Madde fotade en del. Dock ej bilderna ovan. De är stulna på nätet.

Måndagen var sista dagen i Spanien då vi skulle åka tidigt tisdag morgon. Vi åkte tillbaka till hundhotellet och träffade underbara Duna igen. Vilken fantastisk hund. Vi blev båda väldigt kära i henne.

Vi flög vid den okristliga tiden 06.40 och fick således ställa klockan på 04.00. huuu
Resan hem gick bra och Säve flygplats tog emot oss med knarkhund vi 10.30.

Idag firar jag 10000 besökare på bloggen och äter en virtuell tårta.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar