lördag 6 juli 2013

Grattis farsan!

Hej igen, det är snart en vana att jag sitter här och skriver, dvs Lasse is back again...

För er som följer Åses blogg vill jag ge en kort återkoppling på vårt möte med vår advokat Luis, allt gick som planerat och nu har både jag och Åse skattekonto, bankkonto och snart företag i Portugal. När det gäller företaget skall vi registrera detta så snart vi gjort klart med slutkontraktet på farmen, detta sker troligen under oktober efter vinskörden.

Idag hade min pappa Lennart fyllt 80 år, tänkte att jag skulle hedra honom med ett inlägg. Hade han varit i livet skulle han med allra största sannorlikhet varit med oss här nere och gått igenom våra ägor. Pappa älskade värmen och solen, han drömde om många saker att få vara med och tillverka vin hade definitivt varit en sak som han skulle älskat.

Jag försökte att lärde mig många saker av pappa, det fanns ingen som kunde vara så charmerande som honom, jag såg alltid upp till honom hur han kunde få den mest irriterade att utbrista ett skratt.
- För min del ser jag detta som KARMA, sprider du ett leende till din omgivning får du oftast ett leende tillbaka
- Gör alltid ditt bästa och var nöjd med det. Pappa var oftast med mig när jag spelade tennis i min ungdom, han var den bästa coach jag haft, även om han inte kunde spelet såg han alltid öppningar som ingen annan såg. Hans devis var gör alltid ditt bästa, då vinner du oftast och om du förlorar finns det inget att skylla på

Så pappa om du sitter och ser vad vi gör idag skall du veta att vi är skit rädda för vad vi gjort men att vi kommer att göra det absolut bästa för att få allt att fungera, varken jag eller Åse har några illusioner om att det skall vara enkelt men vi kommer att göra vårt absolut bästa för att få allt att fungera. En sak som du lärde mig de sista månaderna i ditt liv var att man inte skall skjuta upp saker utan göra dessa direkt, livet kan ta slut när som helt och de saker som du inte har gjort men velat göra kan helt plödsligt bli ommöjliga. För dig pappa var det att vi skulle gå och se Manchester United på Oldtrafford, för oss är det att leva vår dröm tillsammans. Skulle tro att du ler i himlen när du vet att vi kommer att göra detta, denna erfarenhet som du gav mig är det bästa du lärde mig. Vänta inte med något som du vill göra.

Vi hörs snart igen
//Lasse


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar