fredag 5 juli 2013

En kärleksförklaring till Åse

Hej igen
 Nu är det Lasse som sitter vid tangenterna. Åse har ju som ni vet fyllt 50 år. Dagen började bra och vi åt en god frukost. Resan till ett varmt Lissabon flöt på ett bra sätt och vårt boende var riktigt bra.
På kvällen åt vi en god middag på en restaurang som Åse hade fixat, jag är inte den bästa på att ordna överraskningar och kvällen kunde ha blivit bättre om jag hade gjort bättre förberedelser. Kvällen blev inte bra och det var mitt fel. Hur kan man göra rätt i efterhand när ”tåget” redan har lämnat perrongen? Det går inte, Åse jag är hemskt ledsen för detta.
Vet ni vem Åse är? Klart ni vet detta men nu vill jag berätta hur jag känner Åse
När jag träffade Åse för ca 15 år sedan var det en tuff tjej med skin på näsan jag såg första gången, kanon snygg var hon också. Jag tänkte, tänk om man har en chans  och  gjorde ett närmande. Efter det att vi hade lärt känna varandra såg jag en annan kvinna framför mig, Åse är lojal, modig, mycket intelligent och väldigt omtänksam. (hon är också otroligt sexig!!) 
I början var Åse ensamstående med 3 barn samtididigt  som hon läste till lärare, tänk er bara att byta yrke vid 35 års ålder och samtidigt ha tre barn att försörja, det är inte många som klarar av detta men Åse gjorde detta. Det var knappt med både pengar och tid för henne, det är bara att imponeras av detta.
Efter studierna började Åse som lärare i ett av de tuffaste områderna i Göteborg, detta gjorde hon utan att blinka och resultatet blev att Vättleskolan i Angered blev en av de bästa i sitt område. Inga utmaningar är för svåra för Åse.
Efter 5-6 år som särbo med undertecknad bestämde vi oss för att flytta ihop, tänk bara på att vi har 6 barn tillsammans, Åse 3 och jag 3. Detta är sannerligen en utmaning, Åse stod pall även om det var tufft många gånger.
Ni som känner Åse som den stora djurvännen vet att hon älskar djur, våra 3 hundar älskar Åse och det finns ingen som sköter om sina djur bättre än Åse, hon fullständigt strålar när hon är tillsammans med våra tre lurviga vänner. Nu sedan snart 7 månader har djur skaran utökat med en större kompis, hästen Pontus. Åse började att rida igen efter att inte ha gjort detta på många år, inte heller denna utmaning var ett probem.
Nu har vi köpt en vingård tillsammans där vi kommer att ha 5 lägenheter med drygt 20 sängplatser, helt galet men otroligt roligt. 
När ni har läst allt ovanför ser ni att Åse kan uträtta stora saker och därför ät jag helt övertygad att vi tillsammans även kommer att lyckas med denna enorma utmaning. En av anledningarna till att jag är med på detta är att jag ser så mycket framåt att få arbete med Åse och vara tillsammans med henne i resten av mitt liv. 
Åse du är  den kvinna som jag beundrar mest i hela världen, jag älskar dig  över allt på hela jorden och ser framåt vårt nya liv tillsammans på farmen.
Stora kramar från din Lasse 

PS idag träffar vi vår advokat, skriver och berättar mer senare

2 kommentarer:

  1. Underbart skrivet Lasse, jag blev alldeles rörd.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst förlåter jag honom. Kan man annat?

      Åse

      Radera