lördag 14 september 2013

Work in progress

Tjena

Det börjar närma sig, om två veckor åker vi ner till Portuga igen. Det är den gamle som skriver så jag skall berätta att jag åker ner en vecka före Åse för att vara med på vår första vinskörd, skall bli riktigt kul. Den 10 oktober tar vi över gården, lite skrämmande men hiskeligt kul.

Huset i Sverige är värderat och alla papper klara för att lösa finansieringen av vår farm i Portugal. Vi håller som bäst på med renoveringar av huset inför kommande försäljning. Det är många saker att koordinera, i veckan har vi renoverat klart vardagsrummet, ett av sovrummen på överplan och denna vecka kommer vi förhoppningsvis vara klara med fasaden och fönster utvändigt.

Livet är lite trist just nu men varje timma vi lägger på huset kan förhopningsvis innebära att vi snabbare kan flytta ner till Portugal. Hur mycket är en ommålad fasad värd? ingen som vet kanske inget eller mycket.

Åse håller utöver allt arbete med huset på att bygga upp vår hemsida, Facebook sida och skapa ett intresse kring farmen. Vi har fått våra första bokningar redan, skit kul

Den 24:e sept börjar vi med Portugiska kurs, jag vet vem som kommer att vara sämst, det är jag men jag kommer att satsa allt för att lyckas, troligen blir det Portugiska med brytning på Göteborska, det gäller att hålla på sin dialekt.

Sköt om Er
//Den gamle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar