tisdag 13 augusti 2013

Henke goes on the net - Henke the boss on Gatekullen

Hej


The Boss



För er som inte känner mig är det jag som är ledaren hemma på Gatekullen, jag heter Henke och är 11 år och ledarhund.

Nu blir det ett annorlunda inlägg jämfört med min min mamma, Åse. Mamma gör ett fantastiskt arbete med blogg, bygga hemsida och skapa intresse på facebook om vårt framtida liv, det är otroligt spännande. Vad gör då pappa? Gör han någon nytta eller sitter han mest och fikar eller...

Frågar ni mig skulle jag säga att "pappa" har blivit tråkig och tappat stinget. Det hela börjar med att promenderna har blivit färre och han springer inte längre med mig. Nu springer han inte ofta men gör han det är det med min bror Baldo, jag fattar inte detta, det är ju med mig han skall springa.

Stinget har han inte kvar heller, ni skulle se hur lång tid det tar för honom med renoveringen av tvättstugan, det är som att se en snigel i slowmotion om jag skulle säga min mening. Men det mest tragiska är hur klen han blivit, nu klarar han inte riktigt av att få upp skruvarna till golv brunnen, hur svårt kan det vara? jag bara frågar... Vet ni vad han säger, när jag frågar honom om han blivit klen på gamla dagar, han skyller på att golvbrunnen har rostat!!!. Har ni hört en så dum förklaring, dessutom säger han att han funderar på att borra upp skruvarna, det måste finnas ett bättre sätt, jag känner inte till något eftersom jag bara är en hund, vet ni något annat sätt att få upp skruvarna har pappa lovat att gå på långpromenad med mig till helgen, så vet ni något som löser rost hjälp gärna pappa, han surar just nu.

Hälsningar från Henke

Brorsan Baldo. Visst ser han fånig ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar