söndag 27 oktober 2013

höstrusk, krattning och stallet

Idag har det varit både ruskväder men solen har tittat fram några stunder. Vi har hunnit med skogspromenad med hundarna, dammsugning, stallet och Lasse har slipat det han spacklade igår i tvättstugan. Dessutom krattade vi uppfarten och fick bort de flesta löven där.

Middagen står i ugnen och nu skall det strax studeras portugisiska. En ganska lugn och skön söndag med lite allmänpyssel. Man får mer gjort nu när vi inte har någon TV. Jo TV har vi men vi bytte kabelleverantör 1/9 men det har inte fungerat för det skulle till en router som var slut och sedan har det bara inte fungerat. De skall skicka en tekniker men det skulle ta 2 veckor. Lite syrligt.

Jag åkte till stallet för att rykta Pontus. Han är fortfarande halt men det går åt rätt håll så nu kanske han kunde komma igång och ridas denna veckan. Vi får väl se. Han var lite grinig idag. Av vilken orsak vete fåglarna men lite gos snodde jag till mig.

Imorgon kanske det blir IKEA med äldste sonen. Behöver inte så mycket men kommer väl hem med saker som jag inte visste jag behövde.

God natt på er alla.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar