onsdag 28 november 2012

Reflexer räddar liv

Igår var jag inne på apoteket och köpte reflexer. De har en tendens att försvinna hemma hos oss. Eftersom jag kör bil själv till jobbet varje dag märker jag att många människor knappt syns när de tex går över ett övergångsställe. Många gånger har jag fått tvärbromsa då någon klädd i mörka kläder gått rakt ut i gatan.

Det fick mig att börja se över vårt eget reflexförråd hemma. Vi har tre hundar, två svarta och en grå, men bara en reflexväst till dem plus ett blinkande halsband som nästan inte syns eftersom två av dem är så lurviga så det försvinner in i pälsen på dem.

Jag själv bär oftast mörka kappor och jackor, likaså min man. Jag tror att jag kunde uppbringa en reflex i form av en dinosaurie som man fäster med säkerhetsnål i fickan.

Detta gjorde att jag stegade in på apoteket igår och införskaffade tre nya fräscha reflexer.  Tror ni jag kom ihåg det i morse. Nä just det. Reflexerna ligger fortfarande i den lilla påsen som jag fick på apoteket.

Idag är det jag som går till hundaffären (nej man köper inte hundar där) och köper bra reflexer till vargarna samt fäster alla reflexer på våra jackor hemma.

TÄNT VAR DET HÄR

Åse  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar