torsdag 29 november 2012

Pilates

Ikväll skall jag på Pilates. Jag har blivit ditlurad av min jobbarkompis Maria. Om jag inte skall överdriva kan jag milt sagt säga att jag blivit livrädd, dels av bilder som ovan och dels med vetskap om att jag är stel och otränad allmänt. Maria hävdar dock att alla kan vara med på sin nivå och att jag kommer känna mig mjuk och avslappnad efteråt. MEN jag tror att hon ljuger. Det finns inte en chans att jag kommer känna mig mjuk efter. Jag skall gå dit och göra mitt bästa ändå.

Jag har prövat yoga och det gillar jag ju även om det är skitjobbigt när man är så stel som vad jag är.

Idag kom de första snöflingorna och det är få saker som jag hatar så mycket som snö, is och kyla. Det absolut värsta är att gå med hundarna när det är glashalt ute. För tre år sedan kapitulerade jag och köpte kängor med fårskinn och inbyggda halkskydd. Det fiffiga är alltså att de inte syns och att det går att fälla in dem när de inte behövs. Andra halkskydd som finns är så hiskeligt fula så jag bara vägrar att bära dem även om det är glashalt.

Problemet är ju att gå med tre stora hundar som inte alltid är så lydiga. I nio fall av tio går det bra men så kanske det kommer ett rådjur eller en katt och då är det kört.

Hoppas det blir en snö- och halkfri vinter, som förhoppningsvis är min näst sista i Sverige. Sedan hoppas jag att jag inte behöver oroa mig för is på gatorna även om jag tror att det blir kallt i Portugal också.

Imorgon berättar jag om hur det gick på Pilatesen och om jag fortfarande är kompis med Maria OCH huruvida jag kan gå.

Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar