lördag 24 november 2012

Andra bloggar och tekniska problem



Jag har läst andra bloggar, skrivna av svenskar, från Portugal. Jag har insett att min blogg suger. Jag måste lära mig mer om layout och hur man lägger in foton. Jag kan t.ex. fortfarande inte lägga över mina foton från min mobil till min dator. Det är såååå irriterande.

Det har också varit en mycket händelserik vecka med många traumatiska händelser både privat och på jobbet. Därför har bloggen legat nere ett par dagar.

Mina barns farmor dog efter en tids sjukdom. Denna underbara kvinna kände inte igen mig sista gången jag besökte henne och det var lite jobbigt. Jobbigast var det dock för henne då hon blev förvirrad över mitt besök.

Efter skilsmässan från barnens pappa var det skönt att få behålla min vänskap till min svärmor. Vi tyckte så mycket om varandra. Vi var olika men lika på på många sätt.

Snart är din begravning och då skall jag hitta på något fint.

Igår var jag, Lasse och kompisen Nisse på restaurangen Hos Pelle. Det var en trevlig kväll som avnjöts med riktigt god mat och goda viner. Jag har ju märkt tidigare att fet mat och rödvin sent på kvällen är en katastrof för min mage och följden blev att jag tillbringade halva natten på toa. Sådant kanske man inte skall skriva om i en blogg men det skiter jag i hahahahah.


På Hos Pelle får man alltid god mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar