måndag 15 april 2019

5 år i Portugal

Hej alla
Antagligen har ni ledsnat på mig. Det är ju sååååå länge sedan jag skrev. Men jag har beslutat mig att börja skriva i min blogg igen men nu på svenska. Det liksom killar i fingrarna så här kommer ett lååångt blogginlägg.

Vi firade 5 år i Portugal i lördags. Jippie och hurra. Vi har alltså överlevt, stått ut och kämpat. För det har varit en kamp många gånger. Kamp mot myndigheter, naturens krafter, dåliga huskonstruktioner och mot oss själva. Har vi gett upp? Ångrat oss? Ledsnat?

NEJ!

Vi älskar vår gård, vår region och Portugal mer än någonsin.Varför skulle vi inte? Det måste vara en av de vackraste kustlinjerna på jorden. Dessutom är det så vackert den här tiden på året då allt blommar.
Vallmo
vildväxande lavendel

Hur går det för oss? Vad gör vi hela dagarna?
Det är en lång historia och den kommer berättas stegvis och lite då och då. Dock ej i kronologisk ordning.

Nu slår passionsblommorna ut
Vigga aka Donald Trump

Vi hörs snart igen
Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar